Saturday, February 5, 2011

~apalahai nasib kelate kali ni~

hari ni nk berkerecep pasal apa yerr... haa tentu lahh pasal bolaa!!! bola bola bola!! sampai naik muok sain ku tgok blog ni dio kate pekejadah blog bola jerr.. hahahaha.. biase la ore tino punyr minat dio lain ngan ore jatam. tpi si cik admin ( saya la tu ) ni jiwa bola lebih sikik.. hehehehe

tu laa tajuk dio apala ai nasib kelate kali ni. bermacam2 dugaan hok kito buleh skg ni sebagia penyokong bola sepak kelantan. lepas so so dehh... haa sebelum tu pasl semale keaa n dah disahkan abe ya meme digntung selama 6 bulann... pon begitu beliau masih lgi berkidmad bersame skuod kito.. haaa.. jawatan gapo abe ya buleh doh ketua jurltih keno gatung keaa... haaaa jawan dio buleh ialah
                - Ketua Pegawai Eksekutif Akademi Bolasepak AlHamra Red Warrriors Kelantan (KARFA) mulai 1     
                   Februari 2011.
               -  Penasihat Teknikal dan Pembangunan kepada Presiden KAFA
               - Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Kejurulatihan Kafa.

 kito tgok 3 pangkat sekali gus abe ya buleh selepas digatung jadi ketua jurulatih. tpi xtahu tkut 3 point saya katatas tu ad hok samoo.. tahniah la kepada abe yaaa atas perlantikan jawatan baru dio tu...

so bagi mengisi kekosongan jawate ni ad la 4 name telah terpilih dan diperimbngkan. antara hk y ingt azrai, butler, sore indian n sore ag xingt lasung namo gpo. nk cri xtau info tu duk mano dos. sob sob sob.. sori dehh...

dipetik dari sebuah blog Sathianathan yang ditemui berkata beliau akan menggunakan saluran tertentu untuk membuat rayuan semula penggantungannya mengikut peruntukan undang-undang dan peraturan supaya dapat dipertimbangkan FAM" kito pakak2 doa la semoge gapo hok kito nok tu akan tercapai. sesuguhnya manusia hanya merancang ALLAH yg menetukan..

dan pasal 3 abdul?? or 3 trio?? sob sob sob.. lagi la saya sedih pasal ni.. sebab kalu sape kenal cik admin meme sgt minat kepada seorang abdul tu. tpi doh jadi gini ketepikan minat dohh.. sokong negeri!! perjuangan kite yg belm selsai.. berita yg di peroleh 3 abdul terlepas tanpa sebarang hukuman yg dikenakan oleh pihak FAM.. bakpo plok dohh??? sebabnya kata sebuah blog kelantan gagal mematuhi peraturan 10.1 dan 10.2.. gedio gak perature 10.1 ngan perature 10.2 tuh.. hok metaa nok cri duluhhh..

peraturan 10.1 : menjelaskan kegagalan Kafa menawarkan kontrak dalam tempoh tiga bulan. Penghakiman FAM kata, Kafa tawar kontrak pada 1 Sept sedangkan musim Liga Malaysia thn lalu berakhir pd perlawanan akhir Piala Malaysia pada 30 Okt. 

peraturan 10.2 :  menyatakan Kafa tidak menyatakan terma2 & kontrak dalam kontrak baru dengan lebih lengkap...Kafa hanya menyatakan terma& kontrak mengikut hok sedia ada..
    (dipetik dari forum kdn info dari mat sejuk..ni nok elok plagarism la.. heheheeh. xcopy membuta tuli)

dan kes abe ya plokk termaktub dale peraturan atau pon lekat dale kes 18.1. gedio plok dohh hok nii..

mcm peraturan : Peraturan 18 melarang pemain atau pegawai membuat kenyataan akhbar sama ada melalui media massa atau elektronik tanpa kebenaran Persatuan. (merujuk kes sathia)

Kesalahan 18.1 - Pemain digantung automatik tiga (3) bulan manakala Pegawai digantung automatik enam (6) bulan manakala Pasukan, Pegawai dan pemain (liga Super) dikenakan denda di antara RM1,000 dan RM8,000.

hoo tu diooo aishh ambo xreti jugok buku2 peraturan FAM ni. napk gayo keno beli buku sebutir. hahahaha

dan hok paling menyedihkan pade ari ni bilo tgok status tan sri anuar musaa.. meme sedih laa.. sampai berkaca mata saya baco status dio ari ni.. banyak petikan terutama hok dio bandingkan 6 perkara tu. apabila membabitkan kelantan semo salah semo denda. tpi bila membabitkan ngeri lain?? mane keadilan nya...  buleh2 la refer status tan sri berkenaan memang takdir ataupon kebeulan.. xpo la sy copy sini. sat gobaa... 

Dipetik dari facebook tan sri anuar musa dale pkul 10 malam gitu laaa... ha tgok 6 comparisen ni:
1. .kes sathia 3 bulan dipendam tiba2 seminggu nak final PIALA MSIA di hukum....kemudian d tangguh...dan pendam lg 3 bulan seminggu nak piala sumbangsih DIGANTUNG LAGI...
2..pegawai kafa kritik jadual di hadap jk disiplin,presiden pbns pertikai kenapa ns tak dpt main piala sumbangsih DI LEPASKAN
3.penyokong klate bakar mercun/baling bas DIDENDA BERAT...penyokong perlis tembak mercun masuk pdg(ada dlm tv),Dan pecahkan cermin bas pemain klate...TIADA tindakan
4..PEMAIN KLATE BERTUMBUK KENA DENDA,PEMAIN SELANGOR TUMBUK BUDAK T TEAM TAK DI BICARA PUN...
5.pegawai kritik FAM dlm media DIDENDA
TAPI PEMAIN(akmal)fitnah kafa tak bagi bonus dlm media tak di hukum..Dan farhan Dan indra fitnah kafa kononnya tak BERI kontrak di bebas
6. peg kafa buat kenyataan tak tepat di hadap jk disiplin tapi farhan buat statement kata dia pindah dah di lulus peg fam sdgkan itu t...

so macam mane?? suratan atau pon takdir?? bgai saya ianya sebuah rancangan nok menghancurkan team TRW!! meme brengset org hk nok mengncurkana orelain. stail xleh tgok ore lain sene..  ni satu status tan sri hok buat sy sedih n sebak bile dio tulis gini

"Besok 8.45pg saya akan memanggil SUA FAM atas beberapa isu..bersabarlah semua..saya belum rebah,belum patah sayap,belum bertongkat paruh...kita kendali semua isu secara org bijaksana..9.30 sy menemui pb seluruh negara Dan lancar logo MSIAN SUPERLEAGUE..sy temui akhbar jam 11.. Dan di STUDIO ARENA/FORMASI jam 3ptg..INSYALLAH SY AKAN MENGADAP DYMM TUANKU PRESIDEN BILA TUANKU PULANG DARI LUAR NEGARA.."

haa ayat "bersabarla semua saya belum rebah, belum patah sayap dan belon bertongkat paruh"... tu buat sy sedih dan mengalirkan air mata... sob sob sobb... sy meme sedih dengan  ape yg berlaku dan sy kasihan tan sri. macam2 dio sangup buat untuk kitee untuk bola sepak kito.. tpii... huhuhuhh..
 " ades tan sri,, terharu saya dan sebak rase bace status tan sri ni... betol tu bersaabarlah semua terutama tan sri. berjuanglah setakat termampu.. yg penting kite same2 suport tan sri! tan sri please don't giv up!! semakin besar ujian yg ditempuhi semakin besar kejayaan yg bersembunyi di sebalik ujian itu.. sabar wahai tan sri. kami sentiase bersamamu!! u r our inspiration..Hidup tan sri!! sep kito jgn pecoh!!" 

 "  Datanglah dugaan sehebat mana, kami tetap bersatu. Kami berdiri teguh di belakang Tan Sri Annuar Musa, KAFA dan semestinya pasukan kesayangan kami, The Red Warriors. Jatuh bangun, darah kami, tetap anak Kelantan! Kami bersatu! Kami kuat! Kami tidak sekali akan mengalah! Jika benar kami dianianya, Insya'ALLAH, kami akan menang. Berdoalah wahai sahabat, rakan seperjuangan, agar kemenangan berpihak kepada kita. Amin."

haa tu laa antara kata2 semnagt yg diberikan kepada tan srii.. so kite sebagai rakyat yg sayngkan bola sepak semastinya kite sayang tan sri kita!! kite kene sokong setiap tindakan tan sri sebab xdok kepetingan peribadi lasung meme semata2 demi bola sepakk.. meme salute la ko tan sri.. cayalah tan sri u r the best lead of management yg pernah ad.. hidup tan sri...

haaa sikik jahh lagi nk ulas pasal ni.. sy ni tamboh terkejut monyet plus sedih bakpo xnyo bukok2 paper kosmo on9 .. huwaaaa sebak sero tulis ni.. tgok betapa semangat nya saya pasal bola.. berkaca mata saya... huhuhuhuhuhu.. saya sedihhhhhhhhhhhhh... huhuhhuhuhuh...

dio kato "TRW MUNGKIN TIDAK DIBENARKAN BERAKSI DI PIALA SUMBANGSIH".. huhh makin gila dan sy pon dah makin sebak.. perut lapar tidak lgi dipedulikan.. keno cro pasal ni.. apalah angaknya perasaan tan sri kan. kkalu sy ni sebagai peminat kemain sedih apa plok tan sri yg meme 100% bgi keringat untuk trw.. huhuhuhuuh.. tolongggggggggggg nok pelok sapo ni aku sedihhh.. tuan blog dah tido.. huwaaaaaaaaaaaaa.. kejam!! kejamm!! kejamm!!


kawan kite cakap " tapi mengikut peraturan, memey kena lantik jurulatih kelas A, baru bulih main. So, KAFA kena bertindak cepat. Kalu dop gak, meney FREE la selangor. Hashim & Sidiq loni lesen kelas B jah."  " ‎"rancangan" yang "terancang". dio ikut flow doh. last minute dio bui, tapi semuanya mengikut "peraturan". tak caya, try baca peraturan, semuanya betul gapo hok FAM kato. Tapi dio jatuh hukum last minit suruh TRW xdey cari ganti, xdey buat gapo2. sajo jah  FAM. so lagi, FAM tidak adil. Kalu ikutkan, ramai lagi hok patut kena gantung 6 bulan." 

nak x nak 3 ad mase lagi 3 hari nk cri jurulatih kelas A... aduhhh... YA ALLAH.. besarnya dugaanmu kepada  kami sebagai penyokong setia bola sepak kelantan.. smpat ke 3 hari lgi?? xkan nk bgi selangor mene free?? uhh pantang menyerah sebelum berperanggg!!  betol kate rakan kite meme ni dale peraturann..  tpi peraturan yg dirancangkann!! sgt xadi kepada kita.. huwaaaaaaaaa.. bakpo la sedih sgt malam niii.. kesian tan sri... apalah agaknya yg beliau rasa... sob sob sob... sedih suguh. xpernah pon sedih macam ni pasal sukann.. n now baru ku thu kuat jugok minat ku terhadap bola...

nasibbaik la kite ni ad internet kan.. syukur ALHAMDULILLAH... cepat dan pantas kite tahu berita. livedari fb tan sri kosmo on9 dan sebagainya.. tpi sedih xhbis ag.. sedih sebab kesian kat tan sri... tpi saya percaya tan sri sedang usahakan dan crikan yg terbaikk.. we proud of u tan sri.. 

dah la dulu ari ni pasal bola.. pakat2 kite berdoa la semoge ape lgi perancangn buruk sek dio ko kito xberjaya. kalu kito tgok flow demi flow segala rancangn berjaya meme ikut turutan. raso mace tgok filem plokk.. tpi ingtlah satu pujngga berbunyi " SEMAKIN BANYAK DUGAAN DAN CABARAN DAN UJIAN YG KITA TEMPUHI SEMAKIN BESAR NIKMAT KEJAYAAN DAN KEGEMILANGAN YG BERSEMBUNYI DI SEBALIK DUGAAN ITU.. " bersabarlah kite semua wahai penyokong setia pasukan bola sepak kelantann..  for tan sri selamat berjuang untuk pasukan kitee...

kenangan yg ku ader bersama presiden tersayang.. 



adess.. gmba ni menimbulkan kontrivesi setngah pihak sebab ingtkan sy jelir kat tan sri. logik le sikik org kiter espect kann xkan nk jelir.tpi tu laa ni stail sy jadi ambik gmba ngan org besa pon masih xleh buang tabiat. tpi sy sedar ni memang salah saya.. heheheh.. mintak maaf tan sri.. muke hepy  sgt tu dapat amik gmba ngan tan sri buat pertama kali. heheeh.. minat punye pasal kan.... :P


haaa yg ni cik admin & rakan bersama tan sri mase majlis kat ktc ari tu. hehehehhe... 


haaaa cik admin ngan rakan2 mase kat ktc.. kamera xlekang kat tgn nok skodeng ramzul. heheheheh


SuSoH sene,JaTuH bangun,ReBoH terak, 
Red Warrior !! Aku BERSAMAMU....
 KELANTAN.. negeri ku.. 
RED WARRIOR.. perwira ku.. 
MERAH ..warna negeri ku.. 
"GOMO KELATE GOMO".. laungan keramat ku..

No comments:

Post a Comment